مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 10:162020-03-04بين الملل

جین بیک اف: ثبات مهم ترین درخواست قرقیزها است


رییس جمهور قرقیزستان در نشست شورای امنیت این کشور با اشاره به درگیری بین پلیس و معترضان گفت: تلاش برای گسترش بی ثباتی در کشور غیرقابل قبول است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سارانبای جین بیک اف رییس جمهور قرقیزستان در قالب نشست شورای امنیت با اشاره به درگیری بین پلیس و معترضان در شهر بیشکک اظهار داشت: تلاش برای گسترش بی ثباتی در کشور غیرقابل قبول است.

جین بیک اف تصریح کرد: به عنوان رییس جمهور بار دیگر تأکید می کنم که ثبات خواسته نخست مردم قرقیز می باشد و تمام مسائل باید در چارچوب قوانین کشور حل شوند و ما تهدیدات معترضان را نمی پذیریم.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: شهروندان باید قوانین جمهوری قرقیزستان را رعایت کنند.

این صحبت های رییس جمهور در حالی است که در تاریخ 2 مارس در میدان مرکزی الاتو بیشکک تجمع اعتراضی طرفداران صادر جپراف نماینده سابق پارلمان قرقیزستان با حضور بیش از یک هزار نفر برگزار شد.

در ساعت 7 شب برگزار کنندگان تجمع کنترل بر معترضان را از دست دادند و تعدادی از معترضان به کارکنان کاخ دولت حمله کرده و مردم را به کودتا دعوت می کردند.

جبراف در 25 مارس سال 2017 به دلیل تحریک مردم برای شورش های اجتماعی و گروگان گیری در استان ایسیک کول بازداشت شده و به 11 سال زندان محکوم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جین بیک اف: ثبات مهم ترین درخواست قرقیزها است

جین بیک اف: ثبات مهم ترین درخواست قرقیزها است