مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 10:302020-03-04بين الملل

انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از بازگشایی سفارت دولت شرق لیبی در سوریه


وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» در بیانیه ای بازگشایی سفارت این کشور در دمشق و تحویل آن به دولت شرق لیبی را «نقض حاکمیت لیبی» خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اتفاقات جاری در پایتخت سوریه در خصوص تحویل سفارت لیبی به دولت موازی در شرق لیبی را دنبال می کنیم .

طبق گزارش وبگاه بوابه إفریقیا ، در بیانیه وزارت خارجه دولت غرب لیبی آمده است: ما این اقدامات را محکوم و تأکید می کنیم این کار بر خلاف قطعنامه شورای امنیت است که در آن بر عدم تعامل با دولت موازی تأکید کرده و دولت وفاق ملی را تنها دولت مشروع در لیبی می داند .

در این بیانیه همچنین آمده است: این نقض حقوق دولت لیبی و حاکمیت آن و اقدامی مردود و محکوم است و وزارت خارجه آن را محکوم و تأکید می کند که تمامی تدابیری قانونی برای تضمین توقف این قبیل اقدامات را اتخاذ خواهد کرد .

وزارت خارجه دولت وفاق ملی همچنین شورای امنیت و کمیته تحریم ها را به اتخاذ اقدامات لازم در این خصوص دعوت کرد.

صبح روز سه شنبه(دیروز) پرچم لیبی (دولت موقت شرق لیبی) در دمشق برافراشته شد و سفارتخانه این کشور، فعالیت خود را مجددا از سر گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از بازگشایی سفارت دولت شرق لیبی در سوریه

انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از بازگشایی سفارت دولت شرق لیبی در سوریه