مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 13:352020-03-04سياسي

اصلاح فرایندهای مجلس یازدهم ، اولین وظیفه در مبارزه با فساد است


منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس، با بیان اینکه فساد، عارضه ای از جنس سازوکار و رویه است، گفت: اصلاح آیین نامه داخلی و فرهنگ های خود مجلس مهمترین وظیفه در مبارزه با فساد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید احسان خاندوزی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست کارشناسی بررسی رویکردهای مبارزه فساد که در روز سه شنبه، 13 اسفند در محل شبکه کانون های تفکر ایران (ایتان) برگزار شد، در ابتدا با اشاره به تعریف مفهوم فساد، گفت: در تعریف فساد باید بگوییم که در اقتصاد، دوگانه ای تحت عنوان دوگانه خصوصی و عمومی وجود دارد.

اگر کسی با سرمایه شخصی خودش وارد فعالیت اقتصادی، اجتماعی یا سیاسی شود و برای بنگاه یا نهاد خودش تلاش کند، بازیگر خصوصی است اما اگر کسی ریاست سرمایه عمومی که هدف آن تأمین موقعیت عامه مردم است، را به عهده داشته باشد، متفاوت است.

وی ادامه داد: معنای فساد در این سه دهه اخیر مسئله ای است که برای مقامات حوزه عمومی مطرح است و به صورت خلاصه، فساد در دهه کنونی به مجموعه رفتارهای منفعت طلبانه کسانی که در موقعیت عمومی، امانت دار حفظ منافع عموم هستند اما منافع شخصی، خانوادگی و اقتصادی خودشان را تأمین می کنند اطلاق می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح فرایندهای مجلس یازدهم ، اولین وظیفه در مبارزه با فساد است

اصلاح فرایندهای مجلس یازدهم ، اولین وظیفه در مبارزه با فساد است