مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 17:062020-03-05دانش

محققان دانشگاه اراک به دانش فنی فولاد TRIP دست یافتند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز پنج شنبه روابط عمومی دانشگاه اراک، دکتر یوسف پاینده و بهمن میرزاخانی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی این دانشگاه با همکاری عیسی خانی دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش شناسایی و انتخاب مواد به دانش فنی این نوع فولاد دست یافتند.

فولاد TRIP نوعی از فولادهای پیشرفته پراستحکام است که به طور همزمان از استحکام و انعطاف پذیری بالا برخوردار است.

عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک گفت: کاربرد این نوع از فولاد به دلیل کارآمدی از نظر مشخصات مکانیکی، عناصر آلیاژی بسیار اندک و مقرون به صرفه بودن بیشتر در صنعت خودرو سازی است.

یوسف پاینده این دانش ناشی از طراحی انتخاب عناصر آلیاژی و فولادسازی، ریخته گری، کارگرم و عملیات حرارتی نهایی بوده و منجر به تولید قطعاتی می شود که در مقیاس صنعتی قابل استفاده است.

وی ادامه داد: عناصر آلیاژی اصلی این فولادها به طور کلی شامل کربن، سیلیسیم و منگنز بوده و مجموع این عناصر به طور معمول بالای پنج درصد است.

عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک هدف از انجام این پژوهش را تولید فولاد TRIP منگنز پایین در مقیاس صنعتی عنوان کرد و گفت: بر این اساس 2 ترکیب شیمیایی متفاوت طوری انتخاب شد که مجموع عناصر آلیاژی اصلی کمتر از چهار درصد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان دانشگاه اراک به دانش فنی فولاد TRIP دست یافتند

محققان دانشگاه اراک به دانش فنی فولاد TRIP دست یافتند