مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 09:252020-03-06اقتصادي

نشت نفت رودخانه «تنگ تلخ» رامهرمز را آلوده کرد


محسن مرحمتی جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: آلودگی ناشی از نشت نفت از خط لوله انتقال 26 اینچ پالایشگاه نوران ابوالفارس به پالایشگاه کرنج پارسی مربوط به شرکت نفت و گاز آغاجاری بوده است.

وی با بیان اینکه ورود آلودگی نفتی به این رودخانه از ساعت 3 تا 11 صبح روز پنجشنبه (15 اسفند) اتفاق افتاده است، افزود: ورود نفت به رودخانه تنگ تلخ اکنون مهار شده و با سد و خاکریزی در رودخانه مانع جاری شدن آلودگی به سمت زمین های کشاورزی شده اند.

به گفته وی این رودخانه محل تامین آب کشاورزی و آب شرب منطقه بوده است.

مرحمتی اظهار داشت: نشت نفت به دلیل قدمت بالای خط لوله حدود 2 ماه پیش و در چند نقطه رخ داده بود که این لوله تعمیر شده اما مجددا دچار نشتی شده است.

وی با بیان اینکه آلودگی به زمین های کشاورزی نفوذ نکرده، افزود: قرار است دستگاه هایی برای جمع آوری و پاکسازی آلودگی نفتی از رودخانه از امروز کار خود را آغاز کنند.

سرپرست فرمانداری رامهرمز نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: چاه نفت در بخش سلطان آباد قرار دارد و نشت نفت در مرز بین بخش های ابوالفارس و سلطان آباد این شهرستان در نزدیکی روستای برد خیمه رخ داده است.

آرش قنبری افزود: سدهای خاکی برای جلوگیری از نفوذ آلودگی نفتی به زمین های کشاورزی ساخته شده و تاکنون زمین های کشاورزی آلوده نشده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشت نفت رودخانه «تنگ تلخ» رامهرمز را آلوده کرد

نشت نفت رودخانه «تنگ تلخ» رامهرمز را آلوده کرد