مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 06:102020-03-08اجتماعي

سفری از شهر آدم کوتوله ها تا زندگی در اعماق زمین


یکی از جاذبه های دیدنی و شگفت انگیز استان مرکزی شهر خمین با بیش از 10 شهر زیرزمینی است که یکی از آنها شهر زیرزمینی تهیق است که سال 84 توسط ساکنان روستا سر از خاک بیرون آورد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، ایران با قدمتی چندین هزار ساله از جمله سرزمین های کهن و باستانی جهان و سرزمینی مملو از جاذبه های تاریخی و دیدنی است، جاذبه هایی که چشم هر بیننده ای را خیره کرده و به شگفتی وا می دارد.

وجود غارهای زیبا و شگفت انگیز، سنگ نگاره ها، آبشارها، سرزمین های بکر، مناظر زیبا و نایاب، بناهای تاریخی و ارزشمند در جای جای ایران حیرت و شگفتی جهانگردان را برانگیخته است.

سخن گفتن از جاذبه های ایران سخن گفتن زیبایی ها و دیدنی های بسیاری است که گردشگران بسیاری را خود جلب کرده است، از جمله این جاذبه ها شهرهای زیرزمینی است که در برخی از استان های کشور از جمله اصفهان، همدان، کاشان، مرکزی و جزیره کیش به چشم می خورد.

این نقاط از آن جهت به عنوان جاذبه های گردشگری شناخته می شوند که ساخت آنها در سطحی پایین تر از زمین مورد تعجب بشریت امروز بوده و به خوبی بازگو کننده اطلاعات فراوانی از تاریخ و نوع زیست گذشتگان است.

شهر کاریز ایران شگفت انگیز شهر زیرزمینی دنیا  به جرات می توان گفت شگفت انگیز شهر زیرزمینی دنیا شهر کاریز ایران که در جزیره کیش وجود دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفری از شهر آدم کوتوله ها تا زندگی در اعماق زمین

سفری از شهر آدم کوتوله ها تا زندگی در اعماق زمین