مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 07:352020-03-08پزشكي

دکتر مسیح دانشوری کیست؟+عکس


بنای اولیه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در سال 1273 برای مداوای بیماری ریوی مظفرالدین شاه قاجار و به توصیه پزشک معالج او احداث شد.

- این روزها با همه گیر شدن بیماری ویروسی کرونا نام بیمارستان مسیح دانشور نه تنها برای مردم تهران که برای بسیاری از هموطنان نیز تکرار می شود و مناسب دیدیم تا از خود بپرسیم دکتر مسیح دانشوری کیست و چرا بیمارستانی در تهران به اسم او نامگذاری شده است.

با هم ادامه مطلب را می خوانیم تا مختصری با این شخصیت جامعه پزشکی کشورمان آشنا شویم: سید علی دانشوری پدر دکتر مسیح دانشوری از اهالی نیشابور؛ طبیبی حاذق، مشهور و ملقب به حافظ الصحه مجدالحکماء بود.

پدربزرگ مسیح دانشوری نیز از افراد سرشناس و علمای مذهبی نیشابور و به نام سید اسماعیل محض الله بوده است.

تولد مسیح دانشوری در سال 1278 در نیشابور ذکر شده است و بستگان و نزدیکان وی می گویند که تولد این فرزند از ابتدا موجب خرسندی و علاقه زیاد مجدالحکماء بوده است هنگامی که همسر مجد الحکما(مادر مسیح دانشوری) باردار بود، روزی در یک مجلس خانوادگی، مجدالحکماء تفالی به دیوان حافظ می زند به این نیت که آیا بچه دختر است یا پسر.

این شعر می آید: "مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید که ز انفاس خوشش بوی کسی می آید" به این دلیل مجدالحکماء می گوید که نوزاد پسر خواهد بود و اسم وی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر مسیح دانشوری کیست؟+عکس

دکتر مسیح دانشوری کیست؟+عکس