مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 20:352020-03-08سياسي

شمخانی: مردم عراق نیازی به حضور و اعمال نظر بیگانگان ندارند


مردم عراق نیازی به حضور و اعمال نظر بیگانگان ندارند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سفر خود به عراق، ساعتی پیش در بغداد با برهم صالح رییس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

  دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این ملاقات بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حاکمیت، استقلال و اراده مردم عراق در همه زمینه ها تاکید کرد.

شمخانی ساختار سیاسی عراق را بسیار مترقی و مستحکم خواند و با اشاره به نوسانات سیاسی و اجتماعی اخیر در این کشور افزود: ملت هوشمند و با فرهنگ عراق که با مجاهدت کم نظیر، فتنه تروریسم تکفیری را به شکست و زبونی کشاندند، مصالح و منافع خود را به خوبی تشخیص می دهند و نیازی به حضور و اعمال نظر بیگانگان ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و سعه صدر مجموعه گروههای سیاسی و جناحهای قومی و مذهبی هر چه سریعتر دولت برآمده از خواست و اراده مردم عراق اداره امور کشور بر عهده بگیرد.

شمخانی در پایان بر اراده رهبران عالی دو کشور برای توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و از مساعی رییس جمهور عراق برای شتاب بخشیدن به توافقات دو کشور در مسائل راهبردی قدردانی کرد  برهم صالح رییس جمهور عراق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمخانی: مردم عراق نیازی به حضور و اعمال نظر بیگانگان ندارند

شمخانی: مردم عراق نیازی به حضور و اعمال نظر بیگانگان ندارند