مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 21:152020-03-08سياسي

شمخانی: مردم عراق برای تامین امنیت خود نیازی به حضور بیگانگان ندارند


دریابان شمخانی در ادامه سفر خود به عراق با رییس جمهور عراق دیدار و گفت و گو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دریابان علی شمخانی در دیدار با برهم صالح رییس جمهور عراق با تاکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران که همان حمایت مستمر از حاکمیت، استقلال و اراده مردم عراق است، گفت: ساختار سیاسی عراق بسیار مترقی و مستحکم است و می تواند بر نوسانات سیاسی و اجتماعی اخیر فائق شود.

شمخانی افزود: ملت هوشمند و با فرهنگ عراق که با مجاهدت کم نظیر، فتنه تروریسم تکفیری را به شکست و زبونی کشاندند، مصالح و منافع خود را به خوبی تشخیص می دهند و نیازی به حضور و اعمال نظر بیگانگان ندارند.

وی اظهارامیدواری کرد که با مشارکت و سعه صدر مجموعه گروه های سیاسی و جناح های قومی و مذهبی هرچه سریعتر دولت برآمده از خواست و اراده مردم عراق اداره امور کشور بر عهده بگیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:رهبران عالی دو کشور بر توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو جانبه تاکید دارند و مساعی رییس جمهور محترم عراق برای تحقق این مهم بسیار تاثیر گذار بوده است .

عراق کشوری مستقل با حاکمیتی مقتدر است برهم صالح رییس جمهور عراق نیز در این دیدار با تاکید بر مطالبات به حق مردم عراق در اعتراضات اخیر این کشور گفت: مردم عراق در اعتراضات اخیر مطالباتی داشتند از جمله کمبود خدمات و مقابل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمخانی: مردم عراق برای تامین امنیت خود نیازی به حضور بیگانگان ندارند

شمخانی: مردم عراق برای تامین امنیت خود نیازی به حضور بیگانگان ندارند