مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 08:302020-03-09سياسي

هشدارِ رییس ایکوم ایران برای برج طغرل


«اوایل دهه 70 طرحِ ساخت فرهنگسرا در حریم برج طغرل با ضوابطِ میراث فرهنگی تهیه شد، بعدها آن طرح تغییر کرد و حتی شکل هماهنگ شده اش از نظر نما و سایر مسایل ضابطه ای خارج شد.

- اوایل دهه 70 طرحِ ساخت فرهنگسرا در حریم برج طغرل با ضوابطِ میراث فرهنگی تهیه شد، بعدها آن طرح تغییر کرد و حتی شکل هماهنگ شده اش از نظر نما و سایر مسایل ضابطه ای خارج شد.

حالا علاوه بر بحث کج بودن یا نبودن برج، نصب پست گاز و تاسیسات چسبیده به دیوار عرصه ی برج و در چند قدمی خود اثر از نظر امنیتی وضعیت برج را می تواند در حالت هشدار قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود قول و قرارهایی که میراث فرهنگی برای بررسی، پایش و نحوه ی حفاظت از برج طغرل تا زمان رسیدن به پاسخی درست برای انحراف از محور این اثر تاریخی در طول یک ماه گذشته تا امروز مطرح کرده، اما هنوز هیچ اعلامِ دیگری از سوی این نهاد مسوول درباره ی آخرین اقدامات برای برج طغرل مطرح نشده است.

هر چند سید احمد محیط طباطبایی - رییس ایکوم ایران – در طول یک سال گذشته چندین بار نسبت به نصب پست گاز در عرصه ی برج طغرل هشدار داده است، اما این بار او علاوه بر تکرار هشدارش از وضعیت فرهنگسرای در حال ساخت در حریم این اثر تاریخی نیز معترض است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدارِ رییس ایکوم ایران برای برج طغرل

هشدارِ رییس ایکوم ایران برای برج طغرل