مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 15:162020-03-09اقتصادي

جوانان کردستانی گیت ضدعفونی ساختند


این 2 جوان کردستانی که کارنامه ی درخشان در ساخت و ثبت اختراعات مختلف دارند و همه آنها را با مینی لودر خورشیدی قدرت کردستان می شناسند تاکنون 34 فقره اختراع از خود بجای گذاشته و ثبت کرده اند.

حمید صمدی و امید زندی در جبهه نبرد با ویروس کرونا نیز بیکار ننشستند و با ابتکار عمل چند روزه خود گیت رفع آلودگی از افراد با محلول ضدعفونی کننده مورد تایید وزارت بهداشت را ساخته و در انتظار سرمایه گذاران برای تولید انبوه این ساخته خود هستند.

یکی از این جوانان مبتکر کردستانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده در کشور و شیوع ویروس کرونا و همچنین انتقال و گسترش سریع این ویروس توسط افراد در جابجایی های روزانه آنان به فکر ساخت دستگاهی افتادیم که به صورت خودکار اقدام به رفع آلودگی افراد کند.

حمید صمدی افزود: برای رسیدن به این هدف گیت رفع آلودگی طراحی و ساخته شد تا با رفع آلودگی افراد هنگام مراجعه به محل کار و فعالیت خود بخصوص اماکن شلوغ و پر رفت و آمد مانند پادگان ها، بیمارستان ها، ادارات دولتی و حتی معابر از گسترش این ویروس جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: این دستگاه به گونه ای است که که با نزدیک شدن فرد به فاصله نیم متری گیت، چشم الکترونیکی دستگاه فعال شده و محلول به صورت قطرات میکرویی در داخل گیت پخش می شود و با عبور هر فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانان کردستانی گیت ضدعفونی ساختند

جوانان کردستانی گیت ضدعفونی ساختند