مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 09:302020-03-10بين الملل

آمریکا دو بمب افکن استراتژیک دیگر در اروپا مستقر کرد


ارتش آمریکا از استقرار دو بمب افکن استراتژیک «بی-2» در پرتغال به منظور انجام وظایف محوله در قاره اروپا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به رغم هشدارها درباره تشدید تحرکات نظامی واشنگتن در اروپا، ستاد فرماندهی اروپایی آمریکا (مستقر در آلمان) گمانه زنی ها درباره استقرار دو بمب افکن واشنگتن در این قاره را تایید کرد.

به نوشته پایگاه آمریکایی استرایپس ، در ادامه تحرکات نظامی آمریکا در کشورهای اروپایی حالا خبر رسیده که واشنگتن دو بمب افکن استراتژیک بی-2 در پایگاه هوایی خود در آزور پرتغال مستقر کرده است.

ستاد فرماندهی اروپایی ارتش آمریکا در بیانیه ای ضمن تایید این خبر اعلام کرد که این دو بمب افکن استراتژیک تحت فرماندهی این ستاد عملیات های محول شده را انجام خواهند داد.

بمب افکن بی-2 آمریکا از پایگاه هوایی وایتمن ایالت میزوری آمریکا به پرتغال اعزام و در فرودگاه لایس فیلد این کشور مستقر شده اند.

طبق گزارش رسانه های آمریکایی، لایس فیلد تنها فرودگاه نظامی آمریکا مستقر در مناطق مرکزی اقیانوس اطلس است که واشنگتن از آن برای عملیات های مختلف از قبیل سوخت گیری و تعمیر جنگنده ها استفاده می کند.

نیروی هوایی ارتش آمریکا در ماه آگوست 2019 (اواسط مردادماه 1398) هم یک بمب افکن بی-2 به اروپا ارسال و در این قاره مستقر کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا دو بمب افکن استراتژیک دیگر در اروپا مستقر کرد

آمریکا دو بمب افکن استراتژیک دیگر در اروپا مستقر کرد