مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 15:352020-03-10پزشكي

خود بیمار انگاری مراجعه مردم به بیمارستان ها را افزایش داده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، بهروز کارخانه ای بعدازظهر سه شنبه در دوره کرونا شناسی که با حضور امدادگران هلال احمر همدان برگزار شد با اشاره به اینکه تکثیر کرونا ویروس نوظهور از چین ها آغاز شد و کم کم به کشور ایران هم رسید و در حال حاضر حدود بیشتر از 100 کشور دنیا به این ویروس آلوده شده اند، گفت: کرونا ویروس ها دسته ای از ویروس ها هستند که مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا شیوع می یابند.

وی با بیان اینکه این ویروس نوظهور دارای دو ویژگی است اول آنکه برای حدود 9 روز بر روی سطوح زنده می ماند و دوم سرعت انتقال بالای این ویروس است که از فردی به فرد دیگر از طریق لمس و قطرات تنفسی منتقل می شود، گفت: مردم باید بدانند که 80 تا 90 درصد این بیماری به صورت خفیف تا متوسط است و گفته شده که بین 5 تا 16 درصد موارد از نوع شدید بوده که حدود 2 درصد مرگ و میر دارد.

کارخانه ای گفت: این بیماری دستگاه تنفس فوقانی و دستگاه تنفسی تحتانی را درگیر می کند و در مراحل آغازین با علائم تنگی نفس، گلودرد، سرفه خشک، لرز، دردهای عضلانی، سردرد، اسهال با تب یا بدون تب تظاهر می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به درگیر شدن افراد پرخطر با این بیماری گفت: افراد مسن و همچنین افراد جوان تر که دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت، بیماری قلبی، بیماری ریوی هستند و یا افراد دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خود بیمار انگاری مراجعه مردم به بیمارستان ها را افزایش داده است

خود بیمار انگاری مراجعه مردم به بیمارستان ها را افزایش داده است