مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 09:062020-03-11اقتصادي

سم پاشی معبد آناهیتا آغاز شد


مرتضی گراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: عملیات سم پاشی به منظور جلوگیری از رشد برخی علف های هرز در این بافت تاریخی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در محوطه وسیع 25 هکتاری معبد آناهیتا هر ساله با حجم زیادی علف های هرز و خودرو روبه رو هستیم، تصریح کرد: اولین مرحله سمپاشی امروز آغاز شد و مرحله دوم سم پاشی نیز، برای از بین رفتن کامل گیاهان هرز در بهار 99 انجام خواهد شد.

گراوند با اشاره به فعالیت های این پایگاه در یک ماه اخیر، بیان داشت: برنامه های متنوع زیادی برای برگزاری نوروز 99 در محوطه تاریخی معبد آناهیتا پیش بینی شده بود که متاسفانه با شیوع کرونا ویروس در کشور این محوطه تاریخی در نوروز 99 تعطیل و برنامه های این پایگاه لغو شد.

او اظهار امیدواری کرد که این ویروس به زودی از کشور خارج شود و معبد آناهیتا همچون سالهای گذشته شاهد سیل عظیم گردشگران باشد.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا در ادامه گفت: حدود 20 اصله درخت در سال های گذشته در پی خشکسالی و آفت در این منطقه خشک شده که با توجه به اینکه اکنون فصل کاشت درخت است، در هفته جاری که مصادف با هفته درختکاری بود، این درختان با نهال های درخت کاج جایگزین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سم پاشی معبد آناهیتا آغاز شد

سم پاشی معبد آناهیتا آغاز شد