مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 10:002020-03-11اقتصادي

برداشت 2800 تن گیاهان دارویی در آذربایجان غربی طی سال جاری


اکبر کرامتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه امسال یک هزار و 100 هکتار از اراضی آذربایجان غربی زیر کشت گیاهان دارویی رفته است، اظهار کرد: توسعه کشاورزی قراردادی، راهکاری اساسی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی پتانسیل تولید گسترده گیاهان دارویی را دارد، افزود: این استان به دلیل تنوع اقلیمی می تواند به قطب تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: بخشی از گیاهان دارویی کشور از جمله بیدمشک، بادرشبو، نعناع فلفلی، گل محمدی، سماق و سنجد در آذربایجان غربی تولید می شود.

کرامتی خاطرنشان کرد: برای کشت گونه هایی از قبیل گل محمدی، سماق، اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه ، کنجد، گاوزبان، آویشن باغی، خطمی، شوید، رزماری، سنبل الطیب، مرزنجوش، بومادران ، زیره سبز، بارهنگ کاسنی، تخم گشنیز و سرخارگل نیز در استان پتانسیل وجود دارد که در صورت درخواست مشتری و وجود بازار به صورت قراردادی توسط اشخاص کشت شود.

وی اضافه کرد: طی سال جاری بیش از 2 هزار و 800 تن انواع گیاهان دارویی در آذربایجان غربی برداشت و به سایر استان ها صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 2800 تن گیاهان دارویی در آذربایجان غربی طی سال جاری

برداشت 2800 تن گیاهان دارویی در آذربایجان غربی طی سال جاری