مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 10:162020-03-11پزشكي

مردم از مصرف خودسرانه مکمل ها در روزهای کرونایی پرهیز کنند


رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور از مردم خواست با توجه به شیوع بیماری کرونا قبل از مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ها با مشاورین و متخصصان علوم تغذیه مشورت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، میرزای رزاز با بیان مطلب فوق افزود: مصرف بیش از حد مکمل ها باعث عارضه اشباع بیش از حد ویتامین ها می شود و که خود کبد چرب به همراه سردرد و تهوع را به دنبال دارد.

وی به مردم توصیه کرد قبل از استفاده از هر مکملی با مشاوران و متخصصان علوم تغذیه مشورت کنند.

میرزای رزاز با اشاره به اینکه ویتامین ها و مکمل ها در طبقه بندی داروهای بدون نسخه قرار می گیرند و این داروها بدون نسخه در همه جا دنیا رایج است و می توانند در تمام داروخانه ها به راحتی در اختیار مردم گیرند گفت: اگر ما برای سلامتی خودمان ارزش قائل هستیم حتماً باید از متخصصین علوم تغذیه در این زمینه مشاوره بگیریم و دانش آنها را برای ارتقا سطح سلامت در زندگی خودمان به کار ببریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما شاهد بیماری کرونا در کشور هستیم و ضرورت دارد مراقب سالمندان که در معرض ویروس کرونا هستند باشیم تصریح کرد: سالمندان در واقع یکی از گروه های هستند که آسیب پذیریشان در ارتباط با این بیماری نسبت سایر گروه ها بیشتر است و لذا بهترین و اصلی ترین کار پیشگیری است که آنها مبتلا به این ویر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم از مصرف خودسرانه مکمل ها در روزهای کرونایی پرهیز کنند

مردم از مصرف خودسرانه مکمل ها در روزهای کرونایی پرهیز کنند