مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 10:202020-03-11بين الملل

نفت شیل آمریکا هدف اصلی بازی جدید سعودی ها در بازار


کارشناسان بر این باورند که شرکت های نفت شیل آمریکایی بیشترین خسارت را از بازی جدید عربستان در ساقط کردن قیمت نفت در بازار جهانی خواهند دید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، کارشناسان بر این باورند که شرکت های تولیدکننده نفت شیل در آمریکا از جمله طرف هایی هستند که بیشترین آسیب را از جنگ قیمت نفت که عربستان و روسیه شروع کرده اند، خواهند دید.

کارشناسان می گویند، اقدام خاندان سعودی در پایین آوردن قیمت شدید نفت در بازار جهانی برای تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا بسیار گران تمام خواهد شد.

جک راسموس، کارشناس سیاسی، بر این باور است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در تلاش است که تا دوباره اوپک را به عامل تعیین کننده قیمت در بازار نفت تبدیل کند.

وی گفت: این اتفاقی است که در بلندمدت رخ خواهد داد و مانع اصلی در این مسیر نفت شیل آمریکا است.

این کارشناس ادامه داد: آمریکا در حال حاضر روزانه 12 میلیون بشکه نفت شیل تولید می کند و همین مسأله باعث شده که مازاد عرضه نفت به بازار جهانی به سطحی برسد که در زمان کاهش رشد اقتصاد جهانی با آن مواجه بودیم.

راسموس که استاد اقتصاد سیاسی کالج سنت مری کالیفرنیا است، معتقد است: که بن سلمان اوضاع را به دست گرفته و ممکن است قیمت نفت را بیش از این کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت شیل آمریکا هدف اصلی بازی جدید سعودی ها در بازار

نفت شیل آمریکا هدف اصلی بازی جدید سعودی ها در بازار