مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 11:302020-03-11بين الملل

تشکیل کمیته 7 نفره شیعی برای انتخاب نخست وزیر عراق


المیادین از تشکیل کمیته ای هفت نفره از احزاب شیعه در پارلمان عراق که ماموریت آن انتخاب فردی برای تشکیل کابینه است، خبر داد.

این اقدام پس از آن انجام شد که برهم صالح، - المیادین از تشکیل کمیته ای هفت نفره از احزاب شیعه در پارلمان عراق که ماموریت آن انتخاب فردی برای تشکیل کابینه است، خبر داد.

این اقدام پس از آن انجام شد که برهم صالح، رییس جمهور عراق به احزاب شیعه اعلام کرد که مهلت تشکیل کابینه اواسط هفته آتی پایان می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته منابع، تا این لحظه نه نشست و نه هیچ توافقی میان اعضای کمیته به دست نیامده، احزاب شیعه می خواهند کابینه مستقل باشند اما احزاب اهل تسنن و کرد گزینه هایی را به اعضای کابینه تحمیل می کنند.

این در حالیست که تظاهرات ها در عراق نه به قوت ماه های قبل اما ادامه دارند و فشار آنها بر محافل سیاسی و نیز مذاکرات روسای قوا در عراق وجود دارد.

میدان های الحبوبی در ذی قار و التحریر در بغداد شاهد حضور موافقان و مخالفان کاندیداهایی هستند که اسامی آنها از سوی احزاب سیاسی برای ارزیابی نظرات مردم اعلام شدند.

این در حالیست که یوسف محمد صادق، معاون رییس کمیته اصلاح قانون اساسی عراق امروز چهارشنبه همزمان با اتمام مهلت چهار ماهه تعیین شده از سوی پارلمان برای ارائه پیشنهادها، رای گیری در پارلمان و سپس برگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کمیته 7 نفره شیعی برای انتخاب نخست وزیر عراق

تشکیل کمیته 7 نفره شیعی برای انتخاب نخست وزیر عراق