مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اسفند 1398 ساعت 11:562020-03-12اقتصادي

احداث پروژه های بزرگ ریلی و آزاد راهی در کشور


خیرالله خادمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در کرج اظهارداشت: یکی از رویدادهای خوب سال گذشته کشور ، بحث توسعه شبکه ریلی بود که بتوانیم بار حمل و نقلی را از جاده ای به سمت حمل ونقل ایمن و سبز ریلی انتقال دهیم.

وی ادامه داد: امسال چند مرکز استان به شبکه ریلی اتصال پیدا کرد که کار بسیار بزرگی بود و این روند ادامه دارد، اکنون حدود یک هزار کیلومتر خط ریلی با پیشرفت فیزیکی بالا در دست احداث است که طی 2 تا سه سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در بخش جاده ای حدود 90 درصد ترافیک کشور مربوط به باری و مسافری است که باید شبکه های اصلی جاده ای را توسعه بدهیم .

یکی از اقدامات خوب در حال انجام، توسعه شبکه آزاد راهی کشور است و شاهراه های ارتباطی مورد توجه قرارگرفته است ، براین اساس برای روان سازی ترافیک و اقتصادی کردن تردد در محور ها حدود یک هزارو 200 کیلومتر آزاد راه در حال اجرا داریم.

خادمی یادآور شد که تاکنون در مجموع 2 هزارو 400 کیلومتر آزاد راه در کشور احداث و زیر بار ترافیک رفته که با تکمیل یک هزارو 200 کیلومتر دیگر به عدد قابل توجهی در این بخش دست خواهیم یافت.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام گرفته طی 2 سال آینده باید 580 کیلومتر از پروژه های آزاد راهی در دست ساخت را به سرانجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث پروژه های بزرگ ریلی و آزاد راهی در کشور

احداث پروژه های بزرگ ریلی و آزاد راهی در کشور