مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 05:452020-03-15اجتماعي

بررسی علت تخریب قلعه ساسانیِ «کرشاهی»


طی روزهای گذشته، یکی از برج های قلعه کرشاهی تخریب شد و حامیان میراث فرهنگی بر این باورند که دلیل تخریب این اثر ثبت ملی شده را باید در حفاری های غیرمجاز، - لایروبی قنات و بازدید تور گردشگری از این برج آن هم در روزهای ممنوعیت بازدید جست.

قلعه کرشاهی، بنایی متعلق به دوره ساسانیان است که بین کویر سیازگه بندر ریگ در شمال بادرود و در نقطه آغازین ابوزیدآبادِ شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

این بنای تاریخی در سال 1381 به شماره 5819 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بهمن ماه سال 1397، با تخصیص اعتبارات لازم توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز تعیین حریم شده است.

اینکه حفاری های غیرمجاز، لایروبی قنات یا بازدید تور گردشگری از این برج در روزهای ممنوعیت بازدید، عامل تخریب این برج بوده یا خیر؟ سؤالی است که ایسنا از مدیرعامل انجمن گردشگری ابوزیدآباد و رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل پرسیده است.

طاهره شاهین، مدیرعامل انجمن گردشگری ابوزیدآباد در این رابطه به ایسنا گفت: قلعه کرشاهی تعداد شش برج دارد که احتمال بسیار زیاد تخریب کامل یکی از برج ها در روز شنبه هفدهم اسفندماه اتفاق افتاده است و هم اکنون دیوار کناری آن نیز در حال ریزش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی علت تخریب قلعه ساسانیِ «کرشاهی»

بررسی علت تخریب قلعه ساسانیِ «کرشاهی»