مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 07:202020-03-15سياسي

نقش موزه های تعطیل در زمان شیوع کرونا


«شرایط اجباری کنونی در دنیا، موزه های زیادی در اقصی نقاط جهان را وادار کرد تا شعار سال 2018 شورای بین المللی موزه ها با مضمونِ «موزه های ترا پیوسته، - شرایط اجباری کنونی در دنیا، موزه های زیادی در اقصی نقاط جهان را وادار کرد تا شعار سال 2018 شورای بین المللی موزه ها با مضمونِ موزه های ترا پیوسته، رویکردهای نو و مردمان تازه را به اجرای واقعی دربیاورند، شعاری که اکنون در بوته ی آزمایش جدی قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند بعد از گذشت حدود 20 روز از آغاز شیوع کرونا در کشور و با مطرح شدن درخواست های متعدد از سوی موزه داران و برخی مسوولان موزه ای، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در 20 اسفند در نامه ای با قید آنی – حائز اهمیت دستورِ تعطیلی موزه ها، کاخ موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در تعطیلات نوروز 99 را صادر کرد.

اما قطعا در این شرایط و براساس آن چه که موزه داران در روزهای نخست آغاز بحران پیشنهاد داده بودند، نمی توان تعطیلی موزه ها را عاملی برای بی توجهی به علاقمندان این حوزه دانست.

نقش پررنگ موزه ها در تعطیلی فضاهای تاریخی گلناز گل صباحی - یک عضو هیات اجرایی در شورای بین المللی موزه ها - در گفت وگو با ایسنا می گوید: شورای بین المللی موزه ها در شرایط این روزهای جهان، با فراگیری ویروس کرونا، دستورالعمل های جالب توجه و ساد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش موزه های تعطیل در زمان شیوع کرونا

نقش موزه های تعطیل در زمان شیوع کرونا