مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 07:452020-03-15اقتصادي

استقبال زنان قزوینی از بهار با پخت شیرینی های سنتی


زنان قزوینی از گذشته تاکنون طبق یک سنت قدیمی برای شروع سال نو با پخت شیرینی سنتی به استقبال بهار می روند، سنتی که سالهاست تداوم دارد، البته شیوع کرونا باعث شد تا این سنت امسال کمرنگ تر از سال های قبل دنبال و پیگیری شود.

شیرینی پزی سنتی، هنری که از نسلی به نسل دیگر منتقل و همچنان مرسوم است، به قدری در خانواده ها ریشه دار شده که حتی خرید شیرینی سنتی از قنادی ها به دلایلی چون نداشتن کیفیت خانگی و نماد بی هنری کدبانوی خانه، کاری ناپسند تلقی می شود.

به عقیده بسیاری از شهروندان قزوینی هر چند شور و شوق گذشته در بین خانواده ها با آمدن مهمان ناخوانده ویروس کرونا وجود ندارد، اما پخت شیرینی سنت همچنان در شرایط قرنطینه خانگی مورد توجه بسیاری است.

پخت شیرینی سنتی در قزوین و باور به شگون این کار زهرا میرزایی بانوی 65 ساله قزوینی که هر ساله در آستانه نوروز اقدام به پخت شیرینی سنتی می کند به خبرنگار ایرنا گفت: بزرگان ما معتقد بودند آمدن بوی شیرینی از خانه شگون دارد و سعی می کردند در مراسم های شاد مانند عید نوروز، عید غدیر و مراسم ازدواج فرزندانشان حتما در منزل شیرینی تهیه کنند تا این شادی را به خانه بیاورند.

وی افزود: هر ساله پخت شیرینی در روزهای آخر سال با کمک اقوام به صورت دورهمی خانوادگی انجام می دهیم متاسفانه امسال به دلیل شیوع کرونا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال زنان قزوینی از بهار با پخت شیرینی های سنتی

استقبال زنان قزوینی از بهار با پخت شیرینی های سنتی