مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 20:552020-03-16اقتصادي

ایرادات فنی تولید کک سوزنی در پالایشگاه ها/ تولید کک اقتصادی نیست


قائم مقام سابق شرکت پالایش و پخش گفت: اقدام وزارت نفت در انعقاد تفاهم نامه تولید کک سوزنی جنبه تبلیغاتی دارد نه عملیاتی.

زیرا مطالعات نشان می دهد تولید کک سوزنی در پالایشگاه بندرعباس و امام خمینی از بعد فنی و اقتصادی زیر سوال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته تفاهم نامه ای بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و با حضور وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت امضاء شد که طبق این تفاهم نامه قرار است کک سوزنی مورد نیاز صنایع آلومینیوم در داخل تولید شده و به دست مصرف کنندگان برسد.

علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش درباره این تفاهم نامه می گوید: نیاز داخل کشور به کک در صنایع فولاد و آلومینیوم، ما را بر آن داشت تا با تامین منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد واحد کک سازی سوزنی از محل منابع داخلی برای ایجاد این واحد در پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند اقدام کنیم .

وی با اشاره به شیوه تامین مالی احداث واحد کک سازی در پالایشگاه بندرعباس اظهار داشت: با فرمولی که مذاکرات اولیه آن با صنایع فولاد و آلومینیوم انجام شده است، از طریق پیش فروش کک تولیدی و در صورت نیاز از طریق همکاری با بانک ها، سرمایه موردنیاز اجرای پروژه تامین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرادات فنی تولید کک سوزنی در پالایشگاه ها/ تولید کک اقتصادی نیست

ایرادات فنی تولید کک سوزنی در پالایشگاه ها/ تولید کک اقتصادی نیست