مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 09:562020-03-18حوادث

چهارشنبه سوری در خانه؛ سهم ما در بحران کرونا


اگرچه مردم این دیار بواسطه برخورداری از فرهنگ غنی و پشتوانه آموزشی منطقه در چهارشنبه آخر هر سال به آرامی و خانوادگی دور هم جمع می شوند و در شهر بیرجند محل اصلی اجتماع مردم باغ شوکت آباد است اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ترجیح دادند در خانه بمانند.

برخی از شهروندان نیز با خودروهای خود گشت و گذار کوتاهی در شهر انجام دادند و با تدابیر پیشگیرانه پلیس و سایر دستگاه ها در شوکتیه بیرجند شب بدون حادثه و خطری را سپری کردند.

شاید کاهش حضور و اجتماع تا حد زیادی به شرایط کنونی و ترس از شیوع ویروس کرونا مربوط باشد اما باز هم نقطه آغازی برای تمرین رفتارهای سنجیده توام با نشاط اجتماعی برای کاهش خسارات در سال های بعد خواهد بود.

هرسال آمار زیادی از مصدومان، قطع عضو و فوتی حوادث چهارشنبه آخر سال در رسانه ها منتشر می شود که قابل تامل است.

حضور نیافتن در اجتماعات و کاهش تردهای غیرضروری نوعی احترام گذاشتن به همنوع و ارزش قائل شدن برای خود است که امیدواریم این روند پیشوازی برای قطع سفر و دید و بازدیدها در نوروز امسال با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس باشد.

کاهش 30 درصدی عملیات آتش نشانی بیرجند رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: با توجه به رعایت مردم در چهارشنبه آخر سال عملیات های مربوط به این مجموعه نسبت به سال گذشته 30


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارشنبه سوری در خانه؛ سهم ما در بحران کرونا

چهارشنبه سوری در خانه؛ سهم ما در بحران کرونا