مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 19:062020-03-18بين الملل

استاندار ایلام: مرز مهران برای مهار کرونا باید بسته بماند


‍ قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در دیدار با ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق بر ضرورت راه اندازی بازارچه های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی تاکید کرد.

سلیمانی دشتکی افزود: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و باتوجه به دستور معاون اول رییس جمهوری مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت های این مرز نیز در حال ساخت است.

استاندار ایلام با اشاره به این که پیگیری های زیادی در زمینه بازگشایی مرز چیلات انجام شده است، گفت: ما تمام زیرساخت های لازم در مرز چیلات را آماده کرده ایم و منتظر هستیم که طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص از طرف وزارت امورخارجه این موضوع پیگیری شود.

سلیمانی دشتکی افزود: بازگشایی مرز چیلات با توجه به کوتاهی مسیر تحول بزرگی در مراودات و مبادلات تجاری، اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور ایران و عراق ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: البته مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت ها از جانب این کشور دارد.

سفیر ایران در عراق نیز در این نشست قول مساعدت و همکاری همه جانبه را برای راه اندازی مرزهای مورد نظر استان در دولت عراق داد.

ایرج مسجدی اظهار داشت: در زمینه همکاری های مرزی، مبادلات تجاری و ترددها هر گونه اقدام و پیگیری که لازم باشد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار ایلام: مرز مهران برای مهار کرونا باید بسته بماند

استاندار ایلام: مرز مهران برای مهار کرونا باید بسته بماند