مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 ساعت 09:062020-03-19فرهنگي

سه اثر تاریخی ابرکوه به ثبت ملی رسید


محمد کاظمی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خانه عظیمی به شماره 32572 ، خانه اسفندیار با شماره 32798 و قلعه رحیم آباد هم با شماره 32801 که مربوط به دوره قاجاریه است، ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: در دیماه 98 نیز دومین درخت کهنسال ابرکوه معروف به سرو صحافی ها با شماره 552، در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی زمینه جذب اعتبار و مرمت آنها را فراهم می کند ، اظهار کرد: از مجموع 400 اثر شناسایی شده شهرستان ، تاکنون 147 مورد آن در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ابرکوه در محدوده مثلث طلایی یزد ، فارس و اصفهان قرار دارد، یادآور شد: این شهرستان تاریخی ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت پاک گردشگری دارد.

رییس شورای میراث فرهنگی ابرکوه با تاکید براینکه امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا سفر مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان ممنوع شد ، افزود: هر سال در ایام نوروز ، جاذبه های تاریخی و طبیعی مملو از گردشگران و مسافران نوروزی بود.

ابرکوه همراه با تفت و میبد به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب شد .

این شهرستان هفت اثر ناملموس، چهار اثر طبیعی، موزه های مردم شناسی خانه صولت و عبرت خانه حسینیان ، مسجد بیرون منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده، بیوت قدیمی، ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه اثر تاریخی ابرکوه به ثبت ملی رسید

سه اثر تاریخی ابرکوه به ثبت ملی رسید