مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 فروردین 1399 ساعت 11:552020-03-20اقتصادي

یگان حفاظت منابع طبیعی آستارا کمبود نیرو و امکانات رنج می برد


نسرین غزنوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری از کاشت 800 اصله نهال ون و افرا در حاشیه تالاب استیل و روستای ویرمونی این شهرستان مرزنشین خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال گذشته، 2 هزار اصله نهال در روستاهای کانرود و عنبران آستارا کاشته شده است.

وی با بیان اینکه چرای بی رویه دام و بهره برداری های غیرمجاز از جنگل ها باعث فرسایش و رانش خاک شده است و این امر خطر سیلاب را افزایش می دهد، افزود: صیانت از درختان و جنگل ها مهم تر از کاشت آنها است و مأموران منابع طبیعی با متخلفان و متعرضان به اراضی ملی آستارا و بخصوص در مناطق گردشگری مقابله می کنند.

غزنوی با اشاره به اینکه هر یک هکتار جنگل، سالانه 2.

5 تن اکسیژن تولید می کند و با توجه به افزایش جمعیت و گسترش زندگی ماشینی، برای محافظت جنگل ها و مراتع باید همکاری عمومی صورت گیرد، گفت: وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و جنگل های آن را درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد و ون تشکیل می دهد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از آزادسازی 17 هزار و 900 متر مربع اراضی ملی در بخش مرکزی این شهرستان و دستگیری 11 نفر در این رابطه خبر داد و گفت: متخلفان در روستای ویرمونی، اراضی ملی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یگان حفاظت منابع طبیعی آستارا کمبود نیرو و امکانات رنج می برد

یگان حفاظت منابع طبیعی آستارا کمبود نیرو و امکانات رنج می برد