مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 فروردین 1399 ساعت 06:062020-03-21سياسي

در خانه بمان


نوروز هر ساله برای ایرانیان همراه با گرمترین محافل و دورهمی هاست اما امسال نوروز 99 در حالی از راه رسید که ویروس کرونا به عنوان مهمان ناخوانده و شوم در هر کوچه و برزنی منزل کرده و سلامت نه تنها ایرانیان که بلکه سلامت بشریت را نشانه گرفته است.

ویروس مهاجمی که تنها سنگر دفاع در برابر آن خانه نشینی، قرنطینه خانگی و پرهیز از حضور در اجتماعات است و طبق اعلام متخصصان امر چنانچه مردم در ایام نوروز و نیمه اول فروردین ماه در خانه بمانند و از سفر پرهیز کنند شاخ این غول شکسته خواهد شد در غیر این صورت ممکن است تا شهریور ماه درگیر کووید 19 باشیم.

طبق اعلام متخصصان پزشکی، اگر 25 درصد مردم ایران در خانه بمانند این بیماری ممکن است تا فروردین و اردیبهشت سال آینده هم ادامه داشته باشد اما اگر 40 درصد مردم قرنطینه خانگی را رعایت کنند می توان امیدوار بود که تا پایان فروردین بیماری کرونا کنترل شود با این وجود برخی هنوز کرونا را باور نکرده اند و آن را به شوخی گرفته و بار سفر بسته اند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی حتی حفظ سلامت خود و خانواده شان از تفریحات و سفرهای نوروزی بگذرند.

گویی حادثه فقط برای همسایه است و کاری به آنها ندارد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت از 29 اسفند تا ظهر روز اول فرودین ماه بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و 237 مورد جدید ابتلا به کووید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در خانه بمان

در خانه بمان