مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 03:502020-03-25پزشكي

آغاز تحقیقات جهاد دانشگاهی روی واکسن کرونا/ ورود رویان به سلول درمانی مبتلایان


رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به مبارزه با کرونا ورود پیدا کرده است، گفت: سلول درمانی کرونا، تحقیقات واکسن، تولید کیت و گان برخی فعالیتهای جهاد در این زمینه اند.

- دکتر حمیدرضا طیبی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات جهاد دانشگاهی برای مبارزه با کرونا و استفاده از این ظرفیت های این نهاد گفت: از زمانیکه که بحث ورود ویروس کرونا به کشور چین مطرح شد تولید کیتهای تشخیص ویروس کرونا در جهاد مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از همان زمان پژوهشگران جهاد تحقیقات ساخت کیت را در دستور کار خود قرار دادند بیان کرد:پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ساخت کیت را آغاز کردند.

رییس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه در نهایت کیت پژوهشکده سرطان معتمد مورد تایید پاستور قرار گرفت، گفت: مجوز برای تولید این کیت از طرف انستیو پاستور به سازمان غذا و دارو اعلام شد؛ سازمان غذاو دارو می بایست نامه نهایی را ارسال کند که منتظر نامه رسمی از سوی جهاد بوده و این موضوع در حال انجام است.

به گفته طیبی، تا یکی دو روز آینده تولید این کیتها نهایی می شود.

وی افزود: تولید این کیت با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی انجام می گیرد تا در اختیار آزمایشگاه های جهاد دانشگاهی و سایر آزمایشگاه ها با هماهنگی وزارت بهدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تحقیقات جهاد دانشگاهی روی واکسن کرونا/ ورود رویان به سلول درمانی مبتلایان

آغاز تحقیقات جهاد دانشگاهی روی واکسن کرونا/ ورود رویان به سلول درمانی مبتلایان