مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 07:162020-03-25اقتصادي

80 هزار رأس دام وارد مناطق سیاه کوه شد


مدیرکل امور عشایر استان تهران با بیان اینکه کوچ ییلاقی عشایر به دلیل شیوع ویروس کرونا با تأخیر انجام می شود، گفت: در حدود 173 هزار هکتار مرتع سیاه کوه که 232 خانوار بهره بردار وجود دارد نزدیک 80 هزار رأس دام وارد این مرتع شدند.

- هاتف ممیزی مدیر کل امور عشایر استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: استان تهران دارای حدود 3 هزار خانوار عشایری است که این جامعه 25 درصد گوشت قرمز استان را تأمین می کند.

وی افزود: عشایر استان تهران در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصول تولید و برای عرضه روانه بازار مصرف کردند.

مدیرکل امور عشایر استان تهران درخصوص زمان بندی کوچ عشایر به منطقه سیاه کوه ابراز داشت: عشایر طی دو مرحله از ابتدای آبان تا ابتدای دی و از ابتدای فروردین تا آخر اردیبهشت وارد این منطقه قشلاقی می شوند.

ممیزی با بیان اینکه حدود 173 هزار هکتار مرتع در سیاه کوه وجود دارد، ادامه داد: تعداد بهره برداران این منطقه 232 خانوار است که حدود 80 هزار رأس دام دارند.

وی درخصوص زمان آغاز کوچ ییلاقی عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا احتمالاً عشایر استان دیرتر از سیاه کوه خارج می شوند ولی به طور معمول از اواخر اردیبهشت کوچ ییلاقی را آغاز می کنند و تا 15 خرداد خود را به مراتع دشت لار در شمیرانات می رسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 هزار رأس دام وارد مناطق سیاه کوه شد

80 هزار رأس دام وارد مناطق سیاه کوه شد