مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 08:052020-03-25اقتصادي

80 هزار رأس دام عشایر وارد ورامین شد


هاتف ممیزی مدیر کل امور عشایر استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: استان تهران دارای حدود 3 هزار خانوار عشایری است که این جامعه 25 درصد گوشت قرمز استان را تأمین می کند.

وی افزود: عشایر استان تهران در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصول تولید و برای عرضه روانه بازار مصرف کردند.

مدیرکل امور عشایر استان تهران درخصوص زمان بندی کوچ عشایر به منطقه سیاه کوه ابراز داشت: عشایر طی دو مرحله از ابتدای آبان تا ابتدای دی و از ابتدای فروردین تا آخر اردیبهشت وارد این منطقه قشلاقی می شوند.

ممیزی با بیان اینکه حدود 173 هزار هکتار مرتع در سیاه کوه وجود دارد، ادامه داد: تعداد بهره برداران این منطقه 232 خانوار است که حدود 80 هزار رأس دام دارند.

وی درخصوص زمان آغاز کوچ ییلاقی عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا احتمالاً عشایر استان دیرتر از سیاه کوه خارج می شوند ولی به طور معمول از اواخر اردیبهشت کوچ ییلاقی را آغاز می کنند و تا 15 خرداد خود را به مراتع دشت لار در شمیرانات می رسانند.

مدیرکل امور عشایر استان تهران به اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع کرونا در بین عشایر اشاره و تصریح کرد: با توجه به تمرکز اقدامات پیشگیرانه در ستاد ملی مقابله با کرونا، مکاتباتی در خصوص رعایت موازین بهداشتی و پوشش خدمات با استانداری دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 هزار رأس دام عشایر وارد ورامین شد

80 هزار رأس دام عشایر وارد ورامین شد