ناتوانی زیرساخت های ارتباطی برای خدمات مجازی، ضعفی که کرونا آشکار کردبا شیوع بیماری کرونا از اواخر بهمن ماه در کشور و ابتلای تعدادی از هموطنان به آن و سرعت فزاینده رشد آن در استان های مختلف از جمله اصفهان، اقدام های مختلفی برای پیشگیری از شیوع این بیماری صورت گرفت از جمله تعطیلی مدرسه ها و دانشگاه ها، توصیه به ماندن مردم در خانه و پرهیز از مسافرت نوروزی، کم شدن ساعت کار اداره ها و سازمان ها و تعطیل شدن بسیاری از اصناف و فروشگاه ها به جز فروشگاه های زنجیره ای و مواد غذایی. به این ترتیب بود که برای جبران این تعطیلی ها، راه حل و راهکارهایی مانند آموزش مجازی، دورکاری کارمندان، خرید و فروش اینترنتی و تحویل در منزل در هفته های اخیر در کشور رونق گرفت که همه این امور از طریق زیرساخت شبکه اینترنت که امروز در دسترس قریب به اتفاق مردم است، صورت می گیرد. بسیاری از معلمان اقدام به تشکیل گروه های درسی در شبکه های اجتماعی و ارایه دروس از طریق آن به دانش آموزان کردند، همچنین استادان با استفاده از سامانه های آماده در دانشگاه ها برای دانشجویان خود کلاس درس آنلاین برپا کردند، برای بسیاری از کارمندان فرایندهای دورکاری در منزل تعریف و اجرا شد، مراجعه مردم به سایت های خرید و فروش اینترنتی افزایش یافت و برخی فروشگاه های بزرگ اقدام به راه اندازی سرویس هایی مانند دریافت سفارش آنلاین و تحویل درب منزل کردند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |