مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 04:202020-03-28بين الملل

پنتاگون در تدارک طرحی برای حمله به کتائب حزب الله است


یک رسانه آمریکایی می گوید پنتاگون در دستوری محرمانه از فرماندهان نظامی آمریکا خواسته در تدارک طرحی برای تقابل جویی با کتائب حزب الله عراق باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده هفته گذشته، پنتاگون طی حکمی محرمانه خواستار تهیه طرحی نظامی برای نابودی یکی از گروه های محور مقاومت در عراق شده است.

این رسانه آمریکایی گروه مقاومت عراقی را که پنتاگون به دنبال نابود کردن آن است، کتائب حزب الله به عنوان بخشی از سازمان الحشد الشعبی معرفی کرده و نوشت چنین اقدامی می تواند توافق واشنگتن- بغداد درباره فعالیت نظامیان آمریکایی در عراق را تخریب کند.

با این حال، رابرت وایت از فرماندهان ارشد آمریکا در عراق، ضمن تاکید بر موانع لجستیکی این طرح، نسبت به احتمال درگیری نظامی گسترده با ایران هشدار داده است.

نیویورک تایمز به نقل از چند مقام دولتی و نظامی آمریکا گزارش داد در جریان جلسه 19 مارس در کاخ سفید، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مجوزی برای انجام چنین عملیاتی صادر نکرده است اما به پنتاگون اجازه داده به تهیه نقشه نظامی برای چنین عملیاتی ادامه دهد.

این رسانه آمریکایی همچنین از دودستگی در دولت ترامپ برای پیشبرد چنین طرحی خبر داده تا آنجا که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون در تدارک طرحی برای حمله به کتائب حزب الله است

پنتاگون در تدارک طرحی برای حمله به کتائب حزب الله است