مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 10:552020-03-28فرهنگي

جمعی از هنرمندان اصفهان: رفع مشکلات تئاتر به تدبیر، حمایت و برنامه ریزی نیاز دارد


هنر نمایش در اصفهان سابقه چند صد ساله دارد و نمایش های کُمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.

اکنون نزدیک به 40 گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.

هنر نمایش در استان اصفهان ویژگی های خاص خود را دارد چون این استان مهد تاریخ تئاتر کشور است و اصفهانی ها علاقه زیادی به نمایش به خصوص نمایش های طنز دارند.

نداشتن سالن مناسب و استاندارد برای تمرین، نبود حمایتها، نداشتن بودجه کافی، نبود برنامه ریزی مناسب و موازی کاری نهادهای مختلف و نبود حمایت های کافی از جمله مشکلاتی است که هنرمندان و فعالان این هنر نمایشی این استان با آن مواجه هستند.

عضو شورای سیاست گذاری نظارت بر نمایش استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: کرونا مشکلی همه گیر در کشور است که بر همه مشاغل و حرفه ها به خصوص هنر تئاتر که یکی از مشاغلی که چهره به چهره با مخاطبش رو به رو است مشکل ایجاد کرده است.

هوشنگ جمشیدیان گفت: در سالن های نمایش همه دور هم جمع شوند یا مدت ها تمرین می کنند تا بتوانند متنی را به اجرا ببرند که این تجمعات در حال حاضر با توجه به توصیه های ستاد پیشگیری از کرونا ممنوع شده و بی تردید رونق کارهای نمایشی چون وابسته به جمع بودن و حضور افراد است تعطیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعی از هنرمندان اصفهان: رفع مشکلات تئاتر به تدبیر، حمایت و برنامه ریزی نیاز دارد

جمعی از هنرمندان اصفهان: رفع مشکلات تئاتر به تدبیر، حمایت و برنامه ریزی نیاز دارد