مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 00:402020-03-28اقتصادي

کاهش تقاضای نفت کوره کم سولفور/سوختی که روی دست تولیدکنندگان ماند


شیوع کرونا موجب شده است تا حمل و نقل دریایی به طور قابل توجهی کاهش یابد در پی آن تقاضا برای نفت کوره کم سولفور به عنوان سوخت کشتی کاهش شدیدی داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صنعت کشتیرانی به لطف سوخت دریایی ارزان تر و افت قابل توجه قیمت های سوخت این سوخت در اروپا در حد نصف و بلکه بیشتر که حاصل فروپاشی توافق اوپک پلاس و کاهش تقاضا در اثر ویروس کرونا است، در آرامش بسر می برد.

کاهش تقاضا در حالی سایه طولانی خود را بر صنعت دریانوردی انداخته که بیم آن می رفت با اجرای استانداردهای IMO-2020 و هجوم فعالان بازار سوخت دریایی به انبارکردن سوخت های سازگار، وضعیت نامطلوبی در انتظار صنعت کشتیرانی باشد؛ این در حالی است که طبق بررسی های مؤسسه پلاتس قیمت سوخت کم سولفور کشتی ها در روتردام به عنوان قطب سوخت رسانی اروپا، در اثر کاهش تقاضا و افزایش عرضه، تنها در ژانویه 2020 میلادی (دی- بهمن 98)، تقریباً به یک پنجم رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بر اساس گزارش مؤسسه پلاتس یکی از منابع تأمین سوخت کم سولفور کشتی ها می گوید: در آغاز سال میلادی شاهد عرضه بسیار محدود و تقاضا بسیار زیاد بودیم، اما اکنون ما با وضعیت متضادی مواجهیم.

همه این اتفاقات بخاطر ویروس کرونا و فروپاشی توافق اوپک پلاس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تقاضای نفت کوره کم سولفور/سوختی که روی دست تولیدکنندگان ماند

کاهش تقاضای نفت کوره کم سولفور/سوختی که روی دست تولیدکنندگان ماند