مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 05:202020-03-29اقتصادي

تحلیل آماری آخرین وضعیت بارش و حجم خالی در سدهای خوزستان


بر اساس تحلیل های کارشناسی، احتمال ادامه بارش ها در استان خوزستان، تا اردیبهشت ماه وجود داشته و بر این اساس حجم خالی سدهای استان مرتبا باید کنترل شود.

- داریوش بهارلویی، مدیر دفتر برنامه ریزی منبع آب سازمان آب و برق خوزستان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آخرین بررسی نقشه ها و مدل های پیش نگری بارش، از 72 ساعت بارندگی در سطح حوضه های آبریز بین 9 تا 11 فروردین حکایت دارد که عمده بارش آن از اواخر وقت روز 9 تا اوایل روز 11 فروردین به وقوع خواهد پیوست.

وی افزود: بررسی تغییرات روزانه نشان می دهد از بارندگی حوضه کارون و مارون کاسته شده و در عوض بارش در حوضه های دز و کرخه فزونی گرفته است.

در حال حاضر حجم خالی سدها با احتساب سد سیمره 6140 میلیون مترمکعب است که نسبت به دیروز 40 میلیون مترمکعب از حجم کنترل سیلاب سدها کاسته شده است.

  بهارلویی گفت: بررسی بارندگی ها نشان می دهد طی 8 روز گذشته به طور متوسط 27 میلیمتر بارش حوضه های آبریز بوده که 4 میلیمتر بیش از متوسط بلند مدت آمار چند روز اخیر می باشد.

مدسر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون 424 میلیمتر متوسط بارش حوضه ای بوده است که در مقایسه با بارش بلند مدت 50 ساله دو درصد کاهش داشته است  لیکن نوسانات بارش حوضه های آبریز با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل آماری آخرین وضعیت بارش و حجم خالی در سدهای خوزستان

تحلیل آماری آخرین وضعیت بارش و حجم خالی در سدهای خوزستان