مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 22:352020-03-30بين الملل

آمریکا معافیت همکاری هسته ای با ایران را بار دیگر تمدید کرد


دولت آمریکا بار دیگر مجموعه ای از معافیتهای تحریمی در زمینه همکاری هسته ای با ایران را برای یک دوره 60 روزه تمدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وبگاه واشنگتن فری بیکن، دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اقدامی که به احتمال بسیار خشم و رنجش اعضای جنگ طلب کنگره را به دنبال خواهد داشت، مجموعه ای از معافیتهای تحریمی در زمینه همکاری هسته ای با ایران را بار دیگر تمدید کرد.

این معافیتهای تحریمی به ایران اجازه می دهد تا در فعالیتهای محدود هسته ای از جمله در رآکتور آب سنگین اراک- که به ادعای منتقدان، با تأمین پلوتونیوم موردنیاز مسیر تهران را برای دستیابی به سلاح هسته ای همواره می کند! - مشارکت نماید.

به رغم فشارهای فزاینده از سوی اعضای تندرو و جنگ طلب حزب جمهوریخواه در کنگره، وزارت خارجه آمریکا به طور مرتب این معافیتها را تمدید کرده و آنها را برای تحت کنترل درآوردن فعالیتهای هسته ای ایران ضروری می داند.

بدین ترتیب، این معافیتهای تحریمی برای مدت 60 روز تمدید می شوند و در این بازه زمانی، دولت ترامپ فرصت دارد که در مورد پایان دادن یکباره و همیشگی به این معافیتها تصمیم بگیرد.

یکی از مقامات آمریکایی آگاه به این موضوع به وبگاه فری بیکن گفت که استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا یکی از افرادی است که بر تمدید این معافیتهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا معافیت همکاری هسته ای با ایران را بار دیگر تمدید کرد

آمریکا معافیت همکاری هسته ای با ایران را بار دیگر تمدید کرد