مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 20:402020-03-31پزشكي

تولید ایرانی داروی استفان هاوکینگ /گوشه چشم شرکت های بیمه گزار به ALSها


در حالی که بیماران مبتلا به ALS مجبور بودند داروی مورد نیاز را سالانه با قیمت 200 میلیون تومان خریداری کنند، ولی محققان یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید این دارو شدند و امیدوارند با حمایتی دولت، - این دارو تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیماری ALS یک بیماری پیش رونده است که به تدریج عملکرد تمام عضلات بدن را مختل کرده و ضعف عضلانی بیمار تا جایی پیش می رود که منجر به فلج کامل وی می شود.

این بیماری ممکن است ابتدا موجب فلج دست ها، پاها یا هر دو عضو شود و کم کم با اختلال در سیستم عصبی کنترل کننده تنفس، بلع و تکلم بیمار، نفس کشیدن، غذا خوردن و صحبت کردن بیمار را مختل کند، به طوری که فرد مبتلا بدون تجهیزات کمکی قادر به تنفس نیست و در مراحل حاد بیماری، مشکلات تنفسی علت مرگ ومیر ناشی از این بیماری است.

علی رغم هجوم وحشتناک و مخرب ALS بر روی عضلات حرکتی بدن، هیچ آسیبی به توانایی های مغزی ایجاد نمی کند و فرد مبتلا کاملا آگاه و هوشیار است.

این بیماری در مراحل اولیه با گرفتگی و پرش عضلات و ضعف عضلانی خود را نشان می دهد و با پیشرفت بیماری، بیمار توانایی حرکت دادن دست ها و پاها را از دست می دهد و به مرور در سخن گفتن، بلع غذا و تنفس مشکلات جدی به وجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ایرانی داروی استفان هاوکینگ /گوشه چشم شرکت های بیمه گزار به ALSها

تولید ایرانی داروی استفان هاوکینگ /گوشه چشم شرکت های بیمه گزار به ALSها