مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 فروردین 1399 ساعت 04:302020-04-01اقتصادي

آخرین آمار محصولات تایید شده نانو/ نمودار صنایع بهره مند از فناوری نانو


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه ایران برای سومین سال متوالی رتبه چهارم را تثبیت کرده است، بیان کرد:تعداد محصولات تایید شده نانو روز به روز در حال افزایش است.

- دکتر سعید سرکار با اشاره به آخرین آمار محصولات تایید شده نانو به خبرنگار مهر گفت:434 محصول و 213 تجهیزات، گواهینامه نانومقیاس را تا اوایل اسفند 98 از سوی ستاد دریافت کرده اند و 239 تولید کننده کالا و تجهیزات نیز محصولات خود را با تایید ستاد به تولید می رسانند.

آمار محصولات تایید شده سرکار با بیان اینکه محصولات در حوزه های کالاهای خانگی، دارو و سلامت، عمران و ساختمان، مواد اولیه، نساجی، حمل و نقل، انرژی و نفت، اپتیک، آب و کشاورزی، ملزومات صنعتی هستند، بیان کرد: حوزه عمران و ساختمان با 24 درصد بیشترین سهم را در میان حوزه های صنعتی دارای گواهی نانومقیاس دارد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، پس از عمران و ساختمان، کالای خانگی با 14 درصد و دارو و سلامت با 12 درصد قرار دارند.

بنابراین می توان گفت که این سه حوزه در مجموع نیمی از محصولات دارای گواهی نانومقیاس را به خود اختصاص داده اند.

جایگاه نانو در دنیا سرکار در خصوص پیشرفت فناوری و رشد صعودی فناوری نانو در کشور گفت: آغاز حرکت در مسیر نانو از سال 2001 در ایران با انتشار 10 مقاله ISI بود؛ در همان زمان، ایران رتبه 57 در ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین آمار محصولات تایید شده نانو/ نمودار صنایع بهره مند از فناوری نانو

آخرین آمار محصولات تایید شده نانو/ نمودار صنایع بهره مند از فناوری نانو