مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 05:552020-04-02سياسي

نقش مهم دهیاران در شکوفایی روستاهای رضوانشهر و پره سر


مدیریت روستایی با تکیه بر سازمان ها و نهادهای مردمی از رهیافت های مطرح با هدف توسعه پایدار و متوازن در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران است، از این رو دهیاری ها در قالب نهادی غیردولتی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در 1377 تأسیس شده و از 1382 فعالیت خود را آغاز کرده اند.

این نهاد نوپای غیردولتی با حدود، دو دهه قدمت از جمله بسترهای توسعه همه جانبه روستایی محسوب می شود که در بخش مرکزی رضوانشهر و پره سر گیلان، با بکار گیری مدیرانی تحت عنوان دهیاران در همه فصول سال، در گرما و سرما، برف و سیل، مقابله با ویروس کرونا و غیره، مشغول خدمت به روستاییان عزیز هستند و هنوز راه های نرفته طولانی در پیش رو دارند.

دهیار روستای کوهستان بالا در بخش پره سر، پیرامون شرح وظایف یک دهیار موفق به خبرنگار ایرنا گفت: یک دهیار در روستا، به جای تمامی ادارات برای خدمت به مردم تلاش می کند.

داریوش مقدم صبور افزود: فقط عنوان دهیار را داریم ولی در عمل کارهای مربوط به، اداره آب و برق و سایر دستگاه ها و ادارات، همه خواسته ها و مطالبات مردمی را به دهیار روستا محول می کنند و حتی کار از این هم فراتر رفته و در این شرایط بحرانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، امور مربوط به پاکسازی و معابر و سمپاشی روستا را هم انجام می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم دهیاران در شکوفایی روستاهای رضوانشهر و پره سر

نقش مهم دهیاران در شکوفایی روستاهای رضوانشهر و پره سر