مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 13:552020-04-04دانش

پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش برای مهار کرونا ویروس هستند + فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای مهار کرونا در حال انجام تحقیقاتی روی ساختار بیوانفورماتیکی آن، - پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش برای مهار کرونا ویروس هستند + فیلم پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز از طریق انجام یکسری تحقیقات روی ساختار بیوانفورماتیکی، در تلاش برای مهار کرونا ویروس با پیدا کردن ترکیب دارویی جدید هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای مهار کرونا در حال انجام تحقیقاتی روی ساختار بیوانفورماتیکی آن، به منظور پیدا کردن ترکیب دارویی جدیدی هستند.

در این پژوهش تلاش شده تا با استفاده از روش بیوانفورماتیک و از میان دارو های متعدد موجود در درمان بیماری های ویروسی یا برخی بیماری های دیگر و بر اساس مطالعه ساختار-عمل، دارو یا دارو هایی شناسایی شوند.

این پژوهشگران در این پژوهش، ساختار پروتئاز ویروس کرونا کووید 19 که اخیراً به کمک کریستالوگرافی اشعه ایکس مشخص شده، از وب سایت داده های پروتیینی دانلود و با ساختار سارس مقایسه کرده اند.

این مطالعه اولیه نشان داده که ساختار پروتئاز کووید 19 با ساختار سارس تفاوت ساختاری دارد، لذا دارو های مؤثر روی این دو گونه ویروس احتمالاً متفاوت باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش برای مهار کرونا ویروس هستند + فیلم

پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش برای مهار کرونا ویروس هستند + فیلم