مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 06:302020-04-05بين الملل

تحلیلگر عراقی از طرح جدید آمریکا در عراق خبر داد


یک تحلیلگر عراقی ضمن بیان اینکه برخی کشورهای منطقه برای نخست وزیر شدن مأمور تشکیل کابینه به عراق فشار می آورند، از آغاز طرح جدید آمریکا در این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کریم الخلیکانی تحلیلگر عراقی، امروز (یکشنبه)، با اشاره به اینکه برخی کشورها منطقه برای انتصاب عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه در عراق به این کشور فشار می آورند، گفت که آمریکا طرح جدیدی را در عراق آغاز کرده که دست نشانده های او در این کشور آن را در فرایند های سیاسی اجرا می کنند.

این تحلیلگر عراقی در این ارتباط در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه گفت: طرح جدید آمریکا در عراق بر منافع مالی و سرمایه گذاری های نفتی متمرکز شده است تا بتواند ثروت عراق را تحت کنترل درآورد بویژه آنکه ترامپ غالبا پول را در اولویت اهدافش قرار می دهد .

کریم الخلیکانی با اشاره به عربستان سعودی، آمریکا و هم پیمانان گفت در صورتی که طرح آمریکا مبنی بر انتصاب عدنان الزرفی به منصب نخست وزیری عراق ناکام بماند، این کشورها مبالغ هنگفتی برای ترویج شکستن قانون منع آمدوشد و تأمین مالی ارتش های سایبری صرف می کنند تا دوباره مردم عراق را بشورانند.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر عراقی از طرح جدید آمریکا در عراق خبر داد

تحلیلگر عراقی از طرح جدید آمریکا در عراق خبر داد