مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 17:152020-04-05بين الملل

وزیر خارجه عراق: بغداد و واشنگتن برای آینده روابط فیمابین مذاکرات جدیدی خواهند داشت


وزیر خارجه عراق گفت که نامه ای را از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده است که در آن پیشنهاد شده واشنگتن و بغداد مذاکرات جدیدی را درباره آینده روابط فیمابین از جمله روابط امنیتی داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق هدف از مذاکرات پیش بینی شده میان بغداد و واشنگتن را که در دیدار عصر امروز میان عبدالمهدی و سفیر آمریکا درباره آن بحث شده است، فاش کرد.

الحکیم در حساب کاربری خود در توییتر گفت: وزارت خارجه عراق نامه ای را از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرد که در آن پیشنهاد داده شده است، مذاکراتی میان بغداد و واشنگتن مبتنی بر موضوعات مطرح  در چارچوب راهبردی و تجدید نظر فراگیر در موضوع آینده روابط میان دو کشور در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، مبادلات تجاری و امنیتی در سطح دو جانبه و منطقه انجام شود و ما از این طرح پیشنهاد کردیم و زمان مناسب برای آن را مشخص خواهیم کرد .

امروز عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در دیدار با متیو تولر سفیر آمریکا از موضوع باز کردن باب گفت وگوی راهبردی میان دولت عراق و آمریکا استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی عبدالمهدی در بیانیه ای گفت: نخست وزیر عراق از باز کردن باب یک گفت وگوی راهبردی میان دولت های عراق و آمریکا در راستای تحقق منافع مشترک و در سایه تصمیم ها و تحولات د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه عراق: بغداد و واشنگتن برای آینده روابط فیمابین مذاکرات جدیدی خواهند داشت

وزیر خارجه عراق: بغداد و واشنگتن برای آینده روابط فیمابین مذاکرات جدیدی خواهند داشت