مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 03:552020-04-07اقتصادي

هدفگذاری تولید 500 هزار تن گندم در استان زنجان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، جواد تاراسی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از موانع تولید گندم در استان طبق سنوات گذشته فعالیت سن گندم است، گفت: سال گذشته در 106 هزار هکتار از اراضی اقدام به کنترل مبارزه با سن گندم شد که هدف گذاری امسال کنترل 20 هزار هکتار سن مادر و 115 هزار هکتار نیز پوره است.

تاراسی با بیان این که سم مورد نیاز، تأمین و در اختیار کشاورزان قرارگرفته است، یادآور شد: با توجه به نقش نان در امنیت غذایی امیدواریم بااقدامات صورت کرفته شاهد تولید گندم با کیفیت باشیم.

وی با بیان اینکه کانون یابی های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده است، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در 14 هزار هکتار از اراضی و مراتع شهرستان طارم با هماهنگی استان قزوین و گیلان این آفت کنترل می شود که اکیپ ها در حال فعالیت بوده و کانون ها را شناسایی می کنند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه با بیان این که در سال جاری پراکنش مناسب بارش، دما و کشت به موقع کشاورزان، گفت: حدود 308 هزار سطح ابلاغ کشت گندم زنجان بود که 100 درصد تحقق پیدا کرد.

تاراسی افزود: 18 هزار هکتار از ارضی به زیر کشت گندم آبی و 291 هزار هکتار دیم است که به برکت نزولات الهی سطح سبز مزارع استان نیز 100 درصد تحقق پیداکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدفگذاری تولید 500 هزار تن گندم در استان زنجان

هدفگذاری تولید 500 هزار تن گندم در استان زنجان