مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 16:252020-04-09سياسي

آیا نیروهای الحشدالشعبی برای کمک به قم رفتند؟


این گروه در سال 1393 و مدتی پس از سقوط موصل به دست داعش، با فتوای آیت الله سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق برای مبارزه با تروریست ها تشکیل شد.

حدود دو سال بعد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایرنا نوشت: نیروهای الحشدالشعبی یا بسیج مردمی عراق، دومین بار طی یک سال اخیر، در کمک رسانی به مردم ایران وارد عمل شدند؛ ورودی که با برخی انتقادات همراه شده است.

اما ماجرا چه بوده و چرا این کمک رسانی مورد انتقاد برخی قرار گرفته است؟ باز هم نیروهایی با لباس های پلنگی و سربندهایی که روی آن نوشته شده است: مدافعان حرم .

هرچند تصاویری از شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس همراه دارند، اما نه نیروهای بسیج اند و نه سپاه، آنها نیروهای الحشدالشعبی یا همان بسیج ملی عراق هستند.

سیل خوزستان پای الحشدالشعبی را به مرزهای ایران باز کرد طی یک سال اخیر، این سومین باری است که حضور نیروهای الحشدالشعبی در ایران خبرساز شده است.

نخستین بار، در ماجرای وقوع سیل در غرب کشور، تصاویر و ویدیوهایی از حضور کاروانی از ماشین ها و نیروهای الحشدالشعبی در مناطق سیل زده خوزستان منتشر شد؛ به روایت آن تصاویر و بنرهایی که بر ماشین ها نصب شده بود، آنها حامل کمک های مردم عراق به مردم سیل زده در همسایگی شان بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نیروهای الحشدالشعبی برای کمک به قم رفتند؟

آیا نیروهای الحشدالشعبی برای کمک به قم رفتند؟