مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 06:352020-04-11اقتصادي

سامانه کنترل کیفیتی که فقط گوش می دهد!


محققان آلمانی موفق به ساخت یک سامانه کنترل کیفیت هوش مصنوعی شده اند که می تواند با شنیدن صدای برقراری اتصالات و سرهم بندی قطعات در خطوط تولید از میزان درستی و کیفیت آن باخبر شود.

- محققان آلمانی موفق به ساخت یک سامانه کنترل کیفیت هوش مصنوعی شده اند که می تواند با شنیدن صدای برقراری اتصالات و سرهم بندی قطعات در خطوط تولید از میزان درستی و کیفیت آن باخبر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، هنگامی که دو قطعه قابل اتصال از یک محصول در یک کارخانه به یکدیگر وصل می شوند، مانند صدای خوب چفت شدن درب خودرو، معمولاً صدای رضایت بخشی ایجاد می کنند.

اکنون محققان موسسه فرانهوفر آلمان با بهره گیری از هوش مصنوعی، یک سامانه جدید ابداع کرده اند که با گوش دادن به این صداها می تواند تشخیص دهد که چه خطایی در خطوط مونتاژ رباتیک رخ داده است.

این فناوری که در موسسه فناوری رسانه دیجیتال فرانهوفر(Fraunhofer) آلمان ساخته شده است، دارای واحدهای حسگر صوتی است که می توانند به طور مستقیم بر روی یک دستگاه رباتیک یا روی دیوار و یا هر سطح دیگری در خطوط تولید نصب شوند.

به گفته سازندگان، انداره هر واحد صوتی، از یک بسته سیگار تجاوز نمی کند و هر کدام از آنها شامل میکروفن، باتری و یک ریزپردازنده است که سیگنال های صوتی را تجزیه و تحلیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه کنترل کیفیتی که فقط گوش می دهد!

سامانه کنترل کیفیتی که فقط گوش می دهد!