مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 03:062020-04-11سياسي

کارکرد اجتماعی هیات های مذهبی در روزهای شیوع کرونا


پنج هزار و 138 هیات مذهبی ثبت شده در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 538 هیات با چهار هزار عضو در مشهد قرار دارند.

شیوع کرونا و نحوه انتقال آن باعث شد که بسیاری از مراسم و تجمعات این هیات ها به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس تعطیل شود.

هیات های مذهبی خراسان رضوی هم در این رابطه و تعطیلی برنامه های خود با ستاد پیشگیری از کرونای استان فعالانه همکاری کردند.

بسیاری از این هیات ها هزینه هایی که قرار بود در مناسبت های مختلف از جمله ولادت حضرت علی(ع)، امام جواد(ع)، ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل و امام سجاد(ع)، عید مبعث، ولادت امام زمان(عج) انجام دهند را به نیازمندان اختصاص دادند و یا علاوه بر این ها در کار تولید ماسک و لباس پزشکی هم وارد شدند.

پذیرایی از افراد بی سرپناه مسوول روابط عمومی شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی با اشاره به همکاری هیات های مذهبی در پیشگیری از شیوع کرونا گفت: افراد کارتن خواب و معتادان نقش مهمی در انتقال ویروس دارند و یکی از راه های انتقال ویروس مراجعه این افراد به شهروندان برای تهیه غذای خود است.

علی قارونی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از این کار از بیست و سوم اسفند پارسال تاکنون هر شب به 130 تا 170 نفر از این افراد با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در قسمتی واقع در خیابان نواب صف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارکرد اجتماعی هیات های مذهبی در روزهای شیوع کرونا

کارکرد اجتماعی هیات های مذهبی در روزهای شیوع کرونا