مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 08:552020-04-12حوادث

هشدار نسبت به کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان در قرنطینه


متأسفانه در این روزها، شیوه و شگرد مجرمان سایبری تغییر کرده و با موضوعات جدید و متناسب با این ایام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

- ایسنا/گلستان رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: متأسفانه در این روزها، شیوه و شگرد مجرمان سایبری تغییر کرده و با موضوعات جدید و متناسب با این ایام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

سرهنگ ابراهیم پرسا با اشاره به اینکه یکی از شگردهای مجرمان سایبری در این روزها، کمک به نیازمندان در قرنطینه است، اظهار کرد: مجرمان سایبری با درج تصاویر غیرواقعی از نیازمندان در کانال ها، گروه ها و صفحات شبکه های اجتماعی، از احساسات شهروندان سوءاستفاده کرده و تقاضای مبالغی برای کمک به نیازمندان می کنند و در مواردی نیز به منظور پرداخت کمک های مالی شهروندان، آن ها را به صفحات جعلی بانکی، فیشینگ هدایت می کنند.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت کمک به نیازمندان، حتماً باید از طریق مراکز معتبر از قبیل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و یا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند و هرگز فریب اینگونه صفحات و گروه های جعلی را نخورند و از پرداخت مبالغ به حساب این گونه افراد خودداری کنند.

رییس پلیس فتا گلستان، کسب درآمد در منزل را یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری در این روزها عنوان کرد و گفت: کلاهبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان در قرنطینه

هشدار نسبت به کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان در قرنطینه