مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 03:152020-04-12حوادث

تغییر شگرد کلاهبرداران سایبری در ایام کرونایی/ مردم مراقب باشند


در این روزها، شیوه و شگرد مجرمان سایبری تغییر کرده و با موضوعات جدید و متناسب با این ایـام اقـدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ ابراهیم پرسا اظهارکرد: متاسفانه در این روزها، شیوه و شگرد مجرمان سایبری تغییر کرده و با موضوعات جدید و متناسب با این ایـام اقـدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شگردهای مجرمان سایبری در این روزها ، کمـک بـه نیـازمنـدان در قـرنطیـنه است، افزود: مجرمان سایبری با درج تصاویر غیرواقعی از نیازمندان در کانال ها، گروه ها و صفحات شبکه های اجتماعی، از احساسات شهروندان سوء استفاده کرده و تقاضای مبالغی برای کمک به نیازمندان می کنند و در مواردی هم به منظور پرداخت کمک های مالی شهروندان، آنها را به صفحات جعلی بانکی، فیشینگ هدایت می کنند.

رییس پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: شهروندان در صورت کمـک بـه نیازمـندان، حتما باید از طریق مراکز معتـبر از قبیل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و یا جمعیت هلال احمـر اقـدام کنند و هرگز فـریـب اینگونه صفحـات و گروه های جعـلی را نخورند و از پرداخت مبالغ به حساب این گونه افراد خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر شگرد کلاهبرداران سایبری در ایام کرونایی/ مردم مراقب باشند

تغییر شگرد کلاهبرداران سایبری در ایام کرونایی/ مردم مراقب باشند