مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 05:362020-04-13اقتصادي

فرماندار تالش: 60 درصد اراضی کشاورزی شخم شد


گزارش روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است سید عیسی مهدوی روز دوشنبه در جلسه تخصیص آب کشاورزی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: حدود 60 درصد سردهنه های زمین های کشاورزی ترمیم، بازسازی و آب گذاری شده است و بقیه سردهنه ها باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: بیشتر سردهنه ها با مصالح رودخانه ای ساخته و هنگام بروز سیلاب، تخریب می شوند و باید برای استفاده بیشتر در آبیاری اراضی کشاورزی، با دوام تر ساخته شوند.

مهدوی افزود: در برخی مناطق تالش حریم انهار و رودخانه ها توسط افراد سود جو تصرف شده است و باید با فوریت، با ورود دستگاه های متولی به آزادسازی حریم ها اقدام شود.

فرماندار تالش بیان کرد: سه هزار و 200 تن کود در بین کشاورزان توزیع شده است و زارعان برای دریافت کود مورد نیاز، به دفترهای توزیع آن مراجعه کنند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی تالش، این شهرستان 16هزار هکتار شالیزار و 24 هزار شالیکار دارد و سالانه به طور میانگین 76 تا 80 هزار تن شلتوک از آنها تولید می شود و اغلب برنج تالش از نوع هاشمی است و گونه های علی کاظمی از گروه صدری و فجر و شیرودی نیز کشت می شود.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار تالش: 60 درصد اراضی کشاورزی شخم شد

فرماندار تالش: 60 درصد اراضی کشاورزی شخم شد